Die skending van iemand se naam vind deesdae heeltemal te gereeld op sosiale media soos Facebook, Twitter, Insta­gram en WhatsApp plaas.

Volgens die reg is dit naamskending of laster as iemand doelbewus iets vals of onwaar op sosiale media plaas om ’n slegte indruk van iemand, ’n onderne­ming, produk of groep te skep of om hulle te verneder. Só ’n plasing skend die slagoffer se naam en eer (reputasie) in die gemeenskap.

Volgens die prokureurs Malan Lou­rens Viljoen Ingelyf bly die bewys van ’n onwaar “skinderstorie” oor ’n slagoffer op sosiale media agter. Selfs nadat dit afgehaal word, draai skerm­grepe, “likes” en “shares” nog in die kuberruim vir almal om te sien. “Deur dit te like of te share dra mense by tot die verspreiding van die laster­like op­mer­king en is dié mense net so skuldig soos die oorspronklike skry­wer.”

Frans Marx skryf op LitNet dat die lasterlike plasing van ’n stelling oor iemand anders, op ’n eie of op iemand anders se “muur”, kan lei tot die vervolging van “vriende”, wat in die kommentaar (comments) ook laster pleeg, asook ’n tweede persoon wat in die plasing gemerk (getag) is. Hierdie optredes dui volgens Marx daarop dat dié mense met die lasterlike bewering saamstem.

Kenmerke van naamskending is dat die plasing:
. Onwaar is en enige redelike reg­denkende mens wat dit lees, minder van iemand sal laat dink.
. Doelgerig na die slagoffer verwys.
. Gepubliseer (geplaas) is.
. Skade veroorsaak het deur die slagof­fer se menswaardigheid aan te tas. Hy of sy sal dan skadevergoeding daarvoor kan eis. Die reg beskou dit as naam­skending.

Dit maak nie saak of net een ander mens of ’n paar duisend mense dié las­terlike opmerking gelees het nie. Die ander probleem volgens Marx is dat die slagoffer se privaatheid geskend word deurdat sy persoonlike besonderhede kwaadwillig saam met of na aanleiding van die lasterlike stelling op ’n open­bare forum geplaas word. ’n Koerant kan ook belaster word.

“Mense vergeet dat die oomblik as iets op sosiale media geplaas word, dit as gepubliseer beskou kan word en die ‘publikasie’ is dan onderhewig aan die wette van die media, soos koerante,” sê Miller Bosman le Roux

You need to be Logged In to leave a comment.