In ‘n oomblik wat ver buite die hekke van die Witsand Primêre Skool weerklank gevind het, het die Departement van Onderwys die plaaslike skoolhoof Gerhard Matthyse onlangs met die prys vir uitnemendheid vereer.
Hierdie gesogte erkenning vier nie net sy visievolle leierskap nie, maar ook die transformerende impak wat hy op die Atlantis-gemeenskap en omliggende gebiede gehad het.
Matthyse volg in die voetspore van ander uitstaande onderwysleiers uit Atlantis wat reeds hierdie toekenning ontvang het, insluitend Terence Adams en Gherswin Kroukamp, skoolhoofde wie se toewyding en vernuwing die onderwyslandskap van die streek help vorm het.
Deur hul nalatenskap voort te sit, bou Matthyse voort aan ‘n trotse tradisie van uitnemendheid, gemeenskapsopbouing en onwrikbare toewyding aan leerders.
As stigtershoof van Witsand Primêr het Matthyse die skool sedert sy ontstaan in 2021 tot ‘n florerende instelling gelei, wat nou leerders uit Witsand, Pella, Mamre en omliggende gebiede bedien. Onder sy leiding het die skool van 334 leerders tot 960 in net vier jaar gegroei, met ‘n merkwaardige slaagsyfer van 95,2% in die eerste jaar en ‘n wiskundeslaagsyfer van 66,8% in die 2024- graad 3- sistemiese toetsreeks. “Hierdie mylpale weerspieël meer as akademiese sukses. Dit spreek van ‘n kultuur van respek, toewyding en gedeelde eienaarskap wat ons saam gekweek het.”
Matthyse het die eerste keer van die toekenning gehoor toe hy deur sy personeel vir die Nasionale Onderwystoekennings (NTA) Ronde 1 van die Metro- Noord-onderwysdistrik benoem is. Hy is op 27 Junie tydens die amptelike seremonie as die wenner in die afdeling Uitnemendheid in leierskap van primêre skole aangewys. “Persoonlik is hierdie erkenning ‘n eer en ‘n betekenisvolle bevestiging van die harde werk en toewyding wat ek ingesit het,” sê hy. “Professioneel motiveer dit my om aan te hou streef na uitnemendheid en om waarde by my span en organisasie te voeg.”
Sy leierskap word gelei deur vyf kernbeginsels: integriteit, respek, samewerking, waardigheid en vernuwing. Hierdie waardes is nie net ideale nie – dit is in die daaglikse lewe van Witsand Primêr ingebed. “Ek laat personeel toe om deel te wees van die besluitnemingsproses en gee hulle die ruimte om te groei,” verduidelik hy. Insluiting en kulturele sensitiwiteit is ook sentraal tot sy benade- ring. “Wedersydse respek en ‘n gemeenskaplike doel en visie is die sleutel om te verseker dat elke leerder waardeer en ondersteun voel.”
Matthyse glo skole soos Witsand Primêr vervul ‘n belangrike rol in die opheffing van gemeenskappe soos Atlantis, Pella en Mamre. “Ons gee ons leerders geleenthede wat ander in welgestelde skole het,” sê hy. “Ons leer ons leerders dat jou omstandighede nie jou bestemming bepaal nie.” Hierdie geloof word daagliks uitgeleef – van die verskaffing van etes aan leerders ten spyte van beperkte hulpbronne tot die begin van ‘n groentetuin en samewerking met plaaslike sopkombuise en borge.
Matthyse het uitdagings met kreatiwiteit en deernis aangepak. “Ons ontvang kos vir slegs 156 leerders in ‘n Kwantiel 4-skool,” sê hy, “maar ons het maniere om almal te voed.”
Met die oog op die toekoms is Matthyse se drome vir die volgende vyf jaar inspirerend.
“Om ‘n skool van uitnemendheid te word, waar ouers hul kinders kan stuur om drie amptelike tale te leer,” sê hy, “en om te verhuis na ‘n baksteen-en-beton-skool wat ‘n baken van hoop vir die Witsand-gemeenskap sal wees.”
Sy motivering bly diep persoonlik. “Om soggens by die skool aan te kom en deur my leerders met ‘n glimlag gegroet te word – dit herinner my waarom ek hierdie werk doen.”
Aan opvoeders wat daarna streef om ‘n verskil te maak, bied Matthyse hierdie opregte herinnering: “Onthou altyd waarom jy ‘n opvoeder geword het en die impak wat jou teenwoordigheid op daardie kind se lewe het.”





